Monday 9 July 2012

~aku budak bertadung labuh 4~

assalamualaikum sahabat2 semua...maaf la sebab da lama menyepi, hmm aku budak bertudung labuh 4 ini merupakan bahagian terakhir bagi kisah ini..moga perkongsian ini bermanfaat untuk kalian....


haa, ari tu kita stop dekat part saya da stat pakai tudung bidang 60...untuk perubahan yang itu saya ambik masa yang cukup lama untuk kekal..dalam tempoh setahun lebih gak laa...dalam tempoh tu mcm bese la ujian dari ALLAH mmg xkan berenti sebab hamba yang beriman pasti akan dihujani dengan ujian kerana ALLAH masih lagi prihatin pada kita...alhamdulillah syukur sgt...


sekarang daa masuk semester 4..bagi kos saya semester yang ni kami akan menjalani latihan industri selama satu sem...ala kalau budak u tu orang panggil praktikal....semua tau kan...xkan lah xtau..hehe...gurau jerr...nak tau xkisah masa saya praktikal ni...haa masa ni saya buat lagi satu perubahan..nak tau x????


masa praktikal ni saya da mula pakai jilbab..xtau la knp tp mmg selesa sgt pakai jilbab...first time pakai selalu pinjam budak rumah punyer...bese laa saya ni memang suka meminjam..tp xsalah kan...bukan saya mencuri pon...hehe...tp lama-lama segan jugak asyik pinjam jer..last2 saya borong gak tudung ni...beli 5 jenis...mcm2 kaler ader..pink,biru,hijau..banyak laa...pastu mintak la tolong sahabat tolong jahitkan..xkisah kene kuar banyak pon duit asal selesa dan mengikut apa yang ALLAH tuntut...


ALHAMDULILLAH, ALLAH permudahkan jalan saya untuk terus istiqamah dengan perubahan saya ni..dan ia kekal sampai laa skrg..dan saya bahagia dengan apa yang saya ada skrg...


jadi kat sini saya amik kesempatan untuk menyeru pada muslimah2 yang kat luar sana..jgn takut untuk berubah...dan xperlu kisah dengan apa pandangan orang pada kita..yang penting kita xbuat salah pon...ujian memang akan datang menimpa kita tp jangan risau ALLAH sentiasa bersama kita..INSYAALLAH...

No comments:

Post a Comment