Monday 2 July 2012

SERUAN BERJILBAB


Mahu berjilbab atau tidak, itu kan hak saya!!!
Tapi harus kita ingat tubuh kita bukan hak kitakan?.
Status kita hanya di pinjamkan betulkan?.
Milik kita hanya roh yang di tiupkan kedalam jasad yang Allah pinjamkan setu...jukan?.
Bahkan roh itu sendiri berada dalam genggamanNya tahukan?. Jika barang yang kita pinjamkan ke orang lain, kemudian orang tersebut merosaknya maka kita ak...an marah betul tak?.
Sama seperti Allah. Allah bebas melakukan apapun terhadap ciptaanNya. Jika amanah yang Dia berikan tidak di jaga dengan semestinya sesuai dengan perintahNya.

Sebab bagi Muslimah ia akan berkata jilbabku adalah nilaiku, lambang kepatuhan kita kepada perintah Allah. Penilaian hakiki hanya dari Allah, akan tertunailah tugas kita akan berserah semua di atas penilaianNya. Kerana kita adalah berlian mahal yang tidak mudah terjamah oleh sembarang orang dan bukan batu kerikil yang banyak bertebaran di jalan-jalan dan mudah di pegang.

Sebab jilbabku adalah nilaiku, lambang kesucian hatiku, insyaAllah. Yang kerananya kita akan berusaha untuk meluruskan prilaku kita yang sebelumnya bengkok. Yang kerananya, semoga kita mampu menghilangkan gaya hidup barat yang kini makin merajalela. Yang kerananya kita akan terlindungi dari segala keburukan yang di timbulkan akibat perbuatan kita sendiri (membuka aurat). Yang kerananya kita boleh menampilkan keselesaan dalam berbusana namun masih mengikut adap dan sunah (bukan pengekangan) sebagai contoh kepada mereka yang sinis terhadap jilbab.

No comments:

Post a Comment