Friday 29 June 2012

~Aku budak bertudung labuh 2~

Mencari keredhaan ALLAH cukup menguji kekuatan hati aku yang hanya hamba kerdil milik ALLAH... bermulanya rentetan perubahan ku hanya dengan sepasang stokin dan sepasang sarung lengan, mungkin mudah disebut, mungkin simple didengar, mungkin jelek dilihat tapi orang yang memikul, orang yang memakai cukup perit rasanya...bukan perit kerana memakai tp perit untuk kekal..macam-macam ujian datang, xder orang nak kawan, xder orang nak layan, kene umpat, kene fitnah...tp itulah ujian yang telah ALLAH berikan...namun aku bersyukur sangat-sangat...nak tahu sebab apa?? sebab ALLAH hilangkan aku sahabat tetapi ALLAH kembalikan aku sahabat yang lebih baik dari yang dulu..yang sudi kongsi pahit getir hidup sama-sama dan itulah yang menguatkan lagi azam aku untuk berubah....

beberapa bulan kemudian....

hmm, pakai stokin dah..pakai sarung lengan pon dah, jadi kita naik satu lagi anak tangga iaitu tudung bidang 60...nak dijadikan cerita, tudung jenis ni satu pun aku takder...macam mane nak pakai, sampailah satu hari tu, aku cakap ngan akk bilik aku.. "akak, teringin nak pakai tudung yang akak pakai...cantik"... akak tu gelak, dia pon cakap "nak pinjam ker,kalau nak akak boleh bagi"... aku pon pakai la tudung bawak g kelas kot, budak2 kelas tengok pelik jer...tp aku xkisah sebab aku bukan susahkan diorang pon... tapi nak tahu tak ape jadik lepas tu??? kita tunggu sambungannya akan datang...hehe

To be continued.....

No comments:

Post a Comment