Thursday 28 June 2012

aku budak bertudung labuh

Aku pakai tudung labuh
bukan bermakna aku nak tunjuk yang diri ini Alim/warak..
Ianya tidak semestinya merasakan diri baik
tetapi lebih kepada mengingatkan diri sendiri untuk sentiasa berlaku baik..
Aku pakai tudung labuh sebab nak tutup aurat..
Aurat 2 kan wajib ditutup/dijaga dengan baik..
penampilan diri mengingat diri apabila nak buat benda xelok
teringat aku pakai tudung labuh dan menutup... aurat
takkan aku nak buat menda xelok..
jadi, tudung labuh ini berfungsi sebagai pengingat kepada diri sendiri
agar menjauhi perkara mungkar.. ^___^..

muhasabah diri anda...

____________________________________________________________________________________

assalamualaikum sahabat....
sedikit mukadimah di atas, hmm aku budak bertudung labuh...nak tau lebih lanjut.....jom ikuti kisahku!!!
nak dijadikan cerita, dulu aku ni biasa-biasa je...xder la alim sgt sampailah satu hari aku kenal ngan akk2 tudung labuh ni...aku xtau aper yang aku raser dalam hati aku ni..tp yang pasti aku rase tenang sgt bile tengok diorang ni,sungguh aku xpernah raser setenang ni, dulu aku selalu mencari apa yang kurang pada aku sampai laa aku bertemu diorang ni...baru aku tahu bahawa selama ni betapa banyak dosa aku dengan ALLAH...aku leka,lalai dengan arus dunia...tp aku cukup bersyukur kerana ALLAH memudahkan jalanku...
membawa imej budak bertudung labuh bukanlah mudah seperti membeli baju di pasaraya,membawa jalan dakwah bukanlah sesenang menjual ikan di pasar tp inilah yang membuatkan aku betapa beertinya hidup...

To be continued......

No comments:

Post a Comment